Blog

Rompetrol susţine Ora Pământului

28 March 2014

Rompetrol va întrerupe în cursul zilei de 29 martie luminile din staţiile proprii, rafinărie şi sediile de birouri din ţară timp de o oră, între 20:30 şi 21:30, în semn de solidaritate cu evenimentul internaţional Ora Pământului.

„Sprijinim încă din 2009 această iniţiativă internaţională de conştientizare a problemelor climaterice cu care se confruntă în prezent Pământul, și suntem conștienți de impactul individual sau organizaţional pe care cu toții îl avem asupra acestuia. Din acest motiv, recomandăm colegilor şi partenerilor noştri, dar şi comunităţii naţionale să susţină acest demers şi să identifice eventualele măsuri care, însumate, pot contribui la îmbunătăţirea şi conservarea mediului înconjurător. De-a lungul timpului ne-am angajat în programe extinse de investiţii care să susţină strategia de dezvoltare a companiei şi să creștem gradul de protecţie al mediului, și în același timp, dezvoltăm proiecte de CSR cu componentă de mediu, care să răspundă nevoilor comunităților locale", declară Alexey Golovin, director Dezvoltare Corporativă şi Comunicare KazMunayGas International / Rompetrol.

Această decizie nu va afecta securitatea sau funcţionarea reţelei de distribuţie sau a altor activităţi desfăşurate în punctele de lucru ale companiilor membre ale KazMunayGas International/ Rompetrol care vor susţine iniţiativa.

Valoarea totală a investiţiilor Rompetrol în mediu, din 2009 până în prezent, este de 120 milioane USD. Pe fondul creşterii capacității rafinăriei de procesare a țițeiului la 5 milioane tone/an, corelate cu programul de investiţii, consumul de energie electrică a scăzut cu 10.5%, pentru intervalul 2014 – 2012 (0.071 MWh/tonă de materie prima procesată în 2012, comparativ cu 0.068 MWh/tonă țiței procesat în 2014). Pentru toate entităţile companiei se monitorizează şi se acţionează în vederea îmbunătăţirii factorilor de mediu, în conformitate atât cu obligaţiile legale, cât şi cu standardele de calitate şi mediu ale Grupului, modernizarea rafinăriilor Petromidia şi Vega fiind parte din priorităţile actuale ale Rompetrol.

La nivelul platformei Petromidia, activul principal al Grupului, prioritatea o constituie creşterea gradului de protejare a Mării Negre şi a Lacului Siutghiol, a biosferei Deltei Dunării şi a ecosistemului aferent Canalului Midia, precum şi a localităţilor Năvodari, Corbu şi Constanţa.

Angajamentul companiei pentru protejarea mediului se regăseşte şi la nivelul platformei de CSR, din 2009 până în prezent au fost implementate 32 de proiecte de protecția mediului, cu o valuare de peste 400.000 USD, pentru beneficiul comunităților locale.

Postat in: Fara categorie
» Nici un comentariu

Energie solară de la Rompetrol pentru o școală din Năvodari

26 March 2014

Rompetrol, prin programul său naţional de responsabilitate socială – “Împreună pentru fiecare” a susţinut realizarea unui sistem de iluminat în cadrul Școlii Grigore Moisil Năvodari, folosind panouri solare fotovoltaice. Valoarea sprijinului oferit de companie a fost de 45,000 lei.

“Rompetrol este un contribuabil major la nivelul județului Constanța, cu un impact semnificativ, iar angajamentul nostru față de această zonă, în special față de orașul Năvodari, se traduce prin investiții tehnologice și programe de susținere a celor 3000 de angajati, dar și prin grija față de comunitate. Creșterea gradului de protecție a mediului înconjurător ramâne un obiectiv principal de business și din acest motiv investim și la nivel local în proiecte sustenabile de mediu, un exemplu fiind chiar această inițiativă care se adreseaza unui număr de peste 1100 de elevi și cadre didactice, și care are un impact semnificativ”, declară Sorin Graure, Director General al Rompetrol Rafinare.

Proiectul Lumină pentru un viitor verde, selectat pentru implementare în 2013 și finalizat în luna martie, a presupus amplasarea pe clădirea școlii a unui sistem fotovoltaic cu o putere instalată în panouri de 5kWp și conectarea la un invertor on-grid care se va sincroniza la reteaua transportorului local de energie. Prin acest sistem, economiile realizate de școală depășesc 20,000 lei pe an.

Proiectul a presupus și activități de informare și conștientizare a elevilor, dar și a comunității locale, în ceea ce privește beneficiile înlocuirii energiei clasice cu energia solară, nepoluantă. În implementarea proiectului au fost implicați atât personal specializat, cât și voluntari: autorități locale, părinți, și peste 200 de elevi ai școlii.

“Montarea sistemului de panouri fotovoltaice, dar și celelalte activități conexe reprezintă un real câștig pentru școala noastră – pentru elevi, prin activitățile educative realizate, dar și din punct de vedere administrativ, printr-o economie de 1700 lei pe lună la factura de electricitate. Parteneriatul dintre școală – primărie – Rompetrol demonstrează faptul că împreună putem contribui la îmbunătățirea calității mediului înconjurător și a comunității în ansamblul ei.” – Ligia Mangri, director școală.

În Constanța, în ultimii 5 ani, prin acest program au fost realizate proiecte comunitare a căror valoare depășește 700,000 RON, dintre care amintim – reabilitarea centrului de formare și pregătire în descarcerarea și asistență medicală de urgență din cadrul detașamentului de pompieri Palas, amenajarea și dotarea primului cabinet stomatologic școlar în Năvodari, amenajarea unui teren de sport în cadrul Liceului Lazăr Edeleanu din Năvodari, înființarea primul centru de reabilitare pneumologică în cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie Constanța etc.

În 2013, valoarea contribuției la bugetul de stat și cel al orașului Năvodari, plătită de companiile de pe platforma Petromidia, s-a ridicat la 1.37 miliarde USD, din care 1.5 milioane USD la bugetul local.

Postat in: Fara categorie
» Nici un comentariu

Primul centru de reabilitare respiratorie deschis de Rompetrol la Constanța

28 February 2014

Grupul Rompetrol, prin programul său naţional de responsabilitate socială – “Împreună pentru fiecare” a susţinut înființarea primului centru de reabilitare respiratorie, în cadrul Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie Constanța, ce va deservi zona de sud-est a țării. Valoarea lucrărilor realizate cu sprijinul Rompetrol a fost de 100.000 RON.

“Susținem de mulți ani comunitatea din Constanța, fiind una dintre zonele unde Rompetrol are operațiuni extinse– rafinaria, stații și peste 3000 de angajați. Angajamentul nostru față de aceasta zonă este unul pe termen lung, și se manifestă prin proiecte ample, sustenabile, ca acesta de la Spitalul de Pneumoftiziologie, pentru beneficiul cât mai multor persoane”, declară Azamat Zhangulov, Vicepreședinte Senior al Grupului Rompetrol.

Beneficiarii direcți sunt persoanele cu boli respiratorii grave, care întrunesc indicațiile introducerii într-un program de recuperare, din județul Constanța (peste 1000 de pacienți doar în 2013) și județele limitrofe, aferente zonei de SE a țării.

Lucrările pentru amenajarea unității de recuperare respiratorie au fost realizate în perioada septembrie 2013 – ianuarie 2014 și au constat în reabilitarea mansardei dezafectate și compartimentarea spațiului existent. Astfel au fost create săli de kinetoterapie, grupuri sanitare, cabinete medicale și dotate cu mobilier medical și aparatură specifică: biciclete ergonomice, covoare rulante, aparate multifuncționale, set greutăți etc.

Proiectul a fost realizat prin contribuția voluntară a personalului spitalului (peste 20 de angajați), sprijiniți de arhitecți și Consiliul Județean Constanța ca partener de proiect instituțional.

“În Romania se consideră că trăiesc aproximativ 1 milion de pacienți cu bronhopneumopatie cronică obstructivă și tot atâția astmatici. Astăzi, tratamentul medicamentos nu mai este suficient pacientului cu infirmitate respiratorie. Acesta are nevoie de un ansamblu de măsuri complementare şi progresive, care să vizeze ameliorarea condiţiei clinice şi a condiţiei fizice globale a pacientului cu boli obstructive. Prin colaborarea cu Rompetrol și finalizarea proiectului, pentru beneficiul Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie Constanța, dăm o șansă la o viață mai bună pacienților cu boli respiratorii cronice, care sunt așteptați în sala de kinetoterapie dotată cu aparatura specifică.” – Dr. Erdin Borgazi, manager spital.

Parteneriatul Grupul Rompetrol – Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Constanța a vizat unul din cele 16 proiecte de CSR, din domeniul sănătate și protecția mediului, selectat pentru implementare în 2013, dintr-un total de 218 aplicații primite pe website-ul programului Împreună pentru fiecare.

În Constanța, în ultimii 5 ani, prin acest program au fost realizate proiecte comunitare a caror valoare depășește 700,000 RON, dintre care amintim – reabilitarea centrului de formare și pregătire în descarcerarea și asistență medicală de urgență din cadrul detașamentului de pompieri Palas, amenajarea și dotarea primului cabinet stomatologic școlar în Năvodari, dotarea cu panouri solare a Școlii Grigore Moisil din Năvodari, etc.

Postat in: Fara categorie
» Nici un comentariu

Impreuna, continuam imbunatatirea serviciilor de sanatate in comuna Botosana, judetul Suceava - Raport finalizare proiect

12 February 2014

DATA INCEPERII PROIECTULUI (DATA SEMNARII CONTRACTULUI):
10 Iulie 2013

ACTIVITATI REALIZATE

1. Construirea unui grup sanitar pentru pacienti, prin extinderea cladirii care gazduieste cabinetul medical;
1.1. Obtinerea autorizatiei de constructie;
1.2. Realizarea constructiei propriu-zise;
1.3. Realizarea instalatiilor electrice si sanitare;
1.4. Dotarea cu echipamente sanitare;
Activitatea de construire a grupului sanitar pentru pacienti a debutat cu aprovizionarea materialelor de constructii necesare, saparea si turnarea fundatiei, apoi au urmat lucrarile de zidarie si de realizare a acoperisului. Construirea grupului sanitar pentru pacienti a necesitat demolarea peretelui existent al fatadei, care separa cladirea existenta de noua extindere realizata. Lucrarile de realizare a constructiei propriu-zise au continuat cu executarea lucrarilor de izolatie termica exterioara cu polistiren, montarea usilor si ferestrelor din PVC cu geam termopan, realizarea instalatiei sanitare si termice, executarea lucrarilor de finisaj exterior, prin placare cu gresie, si interior, prin placare cu faianta, de realizare a instalatiei electrice. Aceasta activitate s-a incheiat cu executarea lucrarilor de tencuiala decorativa a peretilor exteriori apartinanad noii constructii, montaj obiecte sanitare si obiecte de iluminat (aplice si neon).

2. Modificarea si adaptarea intrarii principale pentru a permite accesul cu targa pentru salvare si a persoanelor cu handicap locomotor;
2.1. Modificarea intrarii principale si montarea unei usi cu dimensiuni corespunzatoare;
2.2. Construirea unei rampe la intrarea in cabinetul medical, pentru pacientii cu handicap locomotor;
Aceasta activitate s-a realizat in paralel cu activitatea de construire a grupului sanitar pentru pacienti. In cadrul acestei activitati s-a modificat si adaptat intrarea principala pentru a permite accesul cu targa pentru salvare si a persoanelor cu handicap locomotor. Astfel, a fost montata o usa cu dimensiuni corespunzatoare pentru acces targa pentru salvare, iar alaturi de treptele de la intrare s-a construit o rampa pentru pacientii cu handicap locomotor.

3. Realizarea reparatiilor interioare;
3.1. Inlocuirea tamplariei vechi cu una noua, din P.V.C.de tip termopan;
3.2. Repararea/renovarea peretilor interiori din sala de asteptare, sala de tratamente si cabinetul de consultatii;
Alaturi de celelalte activitati, si realizarea reparatiilor interioare a fost absolut necesara, atat pentru asigurarea igienei cabinetului medical cat si pentru respectarea normelor medicale. In cadrul acestei activitati a fost inlocuita usa de la intrarea laterala a cabinetului si s-au renovat patru incaperi: sala de asteptare, sala de tratamente, cabinetul de consultatii si viitorul cabinet pentru ecografii.

4. Atragerea si mobilizarea voluntarilor din randul populatiei comunei Botosana, judetul Suceava pentru realizarea tuturor activitatilor proiectului; Se va asigura transportul si masa pentru voluntarii implicati in proiect;
Activitatea de atragere a voluntarilor din comuna Botosana a avut succes. In comparatie cu activitatea de voluntariat din cadrul proiectului „FII ALATURI DE NOI, PENTRU SERVICII DE SANATATE MAI BUNE IN COMUNA BOTOSANA, JUDETUL SUCEAVA” derulat in anul precedent, anul acesta au fost motivati mai multi voluntari dintre locuitorii comunei. Acesti voluntari au participat la realizarea lucrarilor necalificate din cadrul proiectului. Directia de Sanatate Publica Suceava s-a alaturat activitatii de voluntariat prin participarea cu lectori pentru sustinerea seminariilor pe teme de sanatate.

5. Realizarea unei campanii de educatie pentru sanatate, adresata populatiei din comunitate cu varste cuprinse intre 12-65 ani;
5.1. Realizarea de materiale de promovare si informare (pliante cu metode de preventie si tratare a bolilor reumatismale si osteoporozei, precum si prezentarea efectelor nocive ale consumului de alcool, tutun si droguri);
5.2. Realizarea a 2 seminarii avand ca tema “Prevenirea si tratarea bolilor reumatismale si a osteoporozei” si “Efectele nocive ale consumului de alcool, tutun si droguri”; in cadrul acestor seminarii participantii vor beneficia, gratuit, de investigatii precum: masurarea osteodensitometriei, glicemiei, colesterolului, trigliceridelor ;

In cadrul acestei activitati s-au organizat si sustinut in data de 29.11.2013 doua seminarii:

a) un seminar adresat populatiei adulte, avand ca tema “Prevenirea si tratarea bolilor reumatismale si a osteoporozei”, in cadrul caruia participantii au primit pliante cu metode de preventie si tratare a bolilor reumatismale si osteoporozei si au beneficiat, gratuit, de investigatii precum: masurarea osteodensitometriei, glicemiei, colesterolului, trigliceridelor, cu largul concurs al partenerilor de la Directia de Sanatate Publica Suceava, si
b) un seminar interactiv adresat elevilor, avand ca tema “Efectele nocive ale consumului de alcool, tutun si droguri”, in cadrul caruia participantii au primit pliante, fructe si apa.
Pentru desfasurarea acestor seminarii, Primaria Botosana a pus la dispozitie sala Caminului cultural, o locatie spatioasa si foarte frumos amenajata.
In vederea desfasurarii celor doua seminarii, s-au realizat materiale de promovare si informare: 200 pliante cu metode de preventie si tratare a bolilor reumatismale si osteoporozei, precum si prezentarea efectelor nocive ale consumului de alcool, tutun si droguri si 10 afise cu privire la organizarea celor doua seminarii pe teme de sanatate.
Aceasta activitate a fost organizata in parteneriat cu Primaria comunei Botosana, Scoala Gimnaziala Botosana, Directia Judeteana de Sanatate Publica Suceava- care a venit cu reprezentanti si materiale pentru realizarea testelor de glicemie, colesterol si trigliceride.
Campania de educatie pe teme de sanatate a continuat in saptamana 09.12.2013-15.12.2013 cu organizarea unui concurs desfasurat in cadrul Scolii Gimnaziale Botosana. Concursul a constat dintr-o proba teoretica avand ca tema “Efectele nocive ale consumului de alcool, tutun si droguri”, tema prezentata in cadrul seminarului organizat pe 29.11.2013. Participantii la acest concurs au fost in numar de 119 elevi din clasele IV-VIII. Toti participantii la concurs au primit cate 2 pixuri, iar celor mai buni li s-au acordat 3 premii si 3 mentiuni; pentru premiile I, II si III s-au acordat diplome, penare si ghiozdane, iar pentru mentiuni s-au acordat diplome si ghiozdane.

6. Realizarea unui parteneriat cu Primaria, scoala si Directia de Sanatate Publica Suceava;
Parteneriatul in cadrul proiectului a fost constituit din solicitant si 3 parteneri (Primaria, scoala si Directia de Sanatate Publica Suceava).
In cadrul acestei activitati s-au incheiat doua acorduri de parteneriat: un acord de parteneriat incheiat cu autoritatea publica locala si un acord de parteneriat simplu, incheiat cu Scoala Gimnaziala Botosana si Directia Judeteana de Sanatate Publica Suceava, acorduri in care sunt precizate rolul si activitatile in care vor fi implicati partenerii proiectului. Astfel, partenerii proiectului, reprezentati de primarul comunei, directorul scolii si directorul D.S.P. Suceava, au fost implicati in activitatea de informare si publicitate a proiectului, in campania de educatie pe teme de sanatate precum si in atragerea si mobilizarea voluntarilor.
Coordonarea parteneriatului s-a realizat atat prin sisteme de telecomunicatie, comunicatie online, cat si prin intalniri periodice cu scop de raportare, monitorizare, actiuni corective, si atunci cand a fost cazul, participarea la activitati realizate in comun.
Constructia parteneriatului a avut in vedere : a) capacitatea de a valorifica in mod eficient expertiza partenerilor in activitatea de informare si publicitate a proiectului, in atragerea si mobilizarea voluntarilor, in organizarea campaniei de educatie pentru sanatate ; b) existenta unor bune relatii de colaborare anterioare.

7. Activitatea de informare si publicitate a proiectului;
7.1. Campanie de promovare pre-implementare (comunicat de presa privind inceperea proiectului);
7.2. Realizarea materiale publicitare necesare promovarii proiectului (afise; panou informativ) si distribuirea acestora;
7.3. Campanie de promovare post-implementare(comunicat de presa privind inchiderea proiectului);
Aceasta activitate s-a desfasurat in paralel cu activitatea de Construire a grupului sanitar pentru pacienti. In cadrul acestei activitati au fost date in presa locala “CRAI NOU” doua articole: un comuncat de presa privind inceperea proiectului si un comuncat de presa privind inchiderea proiectului. Apoi a fost realizat si montat, pe fatada cabinetului medical, panoul informativ despre proiectul cu titlul “IMPREUNA, CONTINUAM IMBUNATATIREA SERVICIILOR DE SANATATE IN COMUNA BOTOSANA, JUDETUL SUCEAVA” sponsorizat de Grupul ROMPETROL. Alte elemente ale activitatii de informare si publicitate a proiectului au fost reprezentate de echipamentele pentru voluntari – tricouri personalizate, distribuite de echipa Rompetrol, precum si informarea « din gura in gura », realizata atat de partenerii proiectului cat si de voluntarii si locuitorii comunei.

8. Managementul proiectului.
Implementarea proiectului a debutat cu activitatea de management al proiectului, in cadrul careia s-a stabilit planul proiectului, astfel incat sa poata fi fructificate la maxim perioadele calde si fara precipitatii, favorabile lucrarilor de constructii.
Managementul a fost asigurat de catre solicitant alaturi de parteneri. Echipa de implementare a proiectului a avut o structura bine definita care a inclus o echipa de management si o echipa de lucru, pe baza de voluntariat. La nivelul Cabinetului Medical Individual, reprezentand implementatorul, coordonarea activitatilor propuse a fost realizata de o echipa formata din urmatoarele persoane:

1.Vasilcu Teodor-Sergiu-Radu – Coordonator de proiect;
2.Gheata Ioan – Responsabil proiect(din partea autoritatii locale);
3.Boca Anuta - Responsabil financiar;
4.Andries Adrian- Responsabil tehnic;
5.Boca Maria Georgeta - Asistent proiect;
6.Slevoaca Vasile – Jurist;
7. Padurariu Cecilia – Consultant proiect.
Rolurile lor au fost bine definite, asigurandu-se o clara delimitare a actiunilor şi responsabilitatilor fiecarui membru al echipei, pentru buna desfasurare a proiectului. Metodologia de implementare a proiectului a presupus o comunicare continua intre membrii echipei de proiect, totala transparenta in legatura cu actiunile intreprinse, organizarea unor sedinte inaintea demararii fiecarei activitati in vederea discutarii si elaborarii unui plan de actiune, precum si formularii obiectivelor ce trebuie atinse. In acest fel a fost asigurata o evaluare continua, care a condus la implementarea cu succes a proiectului.

REZULTATE OBTINUTE
Va rugam sa specificati toate rezultatele obtinute in urma implementarii proiectelor. Ex: numar de voluntari implicati, numar de camere renovate, kg de deseuri colectate etc., in functie de activitatile pe care le-ati desfasurat.

Rezultatele obtinute in urma implementarii proiectului sunt:

Rezultate imediate:
Modernizarea infrastructurii serviciilor de sanatate oferite de Cabinetul Medical Individual din comuna Botosana, judetul Suceava, si anume:
-1 grup sanitar construit pentru pacienti;
-1 intrare principala modificata si adaptata pentru a permite accesul cu targa pentru salvare si rampa amenajata pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor;
-4 incaperi amenajate (sala de asteptare, sala de tratamente, cabinetul de consultatii si viitorul cabinet pentru ecografii), cu pereti interiori renovati;
-70 voluntari implicati in realizarea activitatilor proiectului;
-2 seminarii sustinute cu privire la efectele nocive ale consumului de tutun, alcool, droguri si cu privire la metodele de prevenire si tratare a bolilor reumatismale si osteoporozei;
-200 persoane informate pe teme de sanatate;
-1 concurs scolar, intitulat: “Efectele nocive ale consumului de alcool, tutun si droguri”, la care au participat 119 elevi din cadrul Scolii cu clasele I-VIII, cu scopul de a-si insusi cunostinte si deprinderi cu privire la adoptarea unui regim de viata sanatos;
-1 Acord de Parteneriat pe termen lung incheiat cu Primaria;
-1 Acord de Parteneriat incheiat cu scoala si D.S.P. Suceava;

Rezultate pe termen lung:
- Imbunatatirea conditiilor de acces la serviciile medicale pentru populatia comunei Botosana, judetul Suceava;
- Cresterea calitatii si eficientei serviciilor medicale acordate de Cabinetului Medical Individual din comuna Botosana, judetul Suceava;
- Cresterea productivitatii si reducerea timpilor morti datorati absentei de la serviciu din motive medicale;
- Influenta pozitiva asupra dezvoltarii demografice a populatiei comunei Botosana;
- Ameliorarea starii de sanatate, cresterea bunastarii, a calitatii vietii populatiei comunei Botosana, prin furnizarea de asistenta medicala, servicii medicale de calitate si asigurarea unei infrastructuri medicale la standarde moderne;
- Regenerarea economica prin reducerea costurilor si a perioadelor de inactivitate datorate incapacitatii temporare de munca, precum si extinderea vietii active si reducerea numarului de persoane bolnave;
- Dezvoltarea unei mentalitati civice sanatoase si a atitudinii “imi pasa” in randul populatiei comunei Botosana;
- Cresterea coeziunii economico-sociale si dezvoltarea spiritului de echipa prin realizarea parteneriatului pe termen lung cu Primaria, scoala si Directia de Sanatate Publica Suceava. Parteneriatul incheiat in cadrul proiectului intre solicitant si institutiile locale a contribuit la realizarea unei legaturi durabile intre aceste entitati, asigurand atat continuitatea proiectului implementat in cadrul programului Impreuna pentru fiecare, cat si implicarea acestora, pe mai departe, in derularea altor proiecte care sa aduca beneficii populatiei din comunitate.

ACTIVITATI NEPLANIFICATE, DAR DESFASURATE (daca este cazul)
Va rugam sa mentionati daca au fost realizate si alte activitati care nu au fost initial planificate, dar fara de care proiectul nu ar fi putut fi implementat cu succes.
Pentru diversificarea serviciilor de sanatate oferite populatiei din comuna Botosana, dr. Vasilcu Teodor Sergiu Radu intentioneaza sa achizitioneze un ecograf. Din acest motiv, in cadrul proiectului, a fost amenajata (s-au executat reparatii interioare) o a patra incapere, reprezentand viitorul cabinet pentru ecografii. Aceasta activitate a fost neplanificata, dar desfasurata.

DIFICULTATILE INTAMPINATE (daca este cazul):
Va rugam mentionati care au fost dificultatile intampinate in implementarea proiectelor si cum le-ati depasit.
Dificultatile intampinate in implementarea proiectului se refera la conditiile meteo nefavorabile desfasurarii lucrarilor de constructii, dificultati care ne-au antrenat sa fim mai operativi, mai bine organizati, mai eficienti, mai uniti, mai interesati in atragerea mai multor voluntari, al caror efort conjugat sa contribuie la realizarea lucrarilor intr-un timp mai scurt.

LECTII INVATATE:
Va rugam mentionati care sunt lucrurile cele mai importante pe care le-ati invatat implementand acest proiect.
Prin implementarea acestui proiect, am avut ocazia sa invatam despre importanta conjugarii efortului colectiv in rezolvarea problemelor din jurul nostru, despre utilitatea dezvoltarii atitudinii “imi pasa”, a spiritului de echipa, de solidaritate pentru binele comunitatii. De asemenea am invatat despre importanta abordarii unei atitudini si a unui management responsabil din punct de vedere social al companiilor, sprijinul financiar oferit de Grupul ROMPETROL fiind esential, absolut necesar in rezolvarea problemelor sociale ale comunitatii din localitatea Botosana, judetul Suceava.

CONCLUZII:
Prin realizarea activitatilor proiectului si rezultatele obtinute, consideram ca scopul proiectului a fost atins. Implementarea acestui proiect a fost un succes si reprezinta continuarea imbunatatirii serviciilor de sanatate incepute in cadrul proiectului implementat in 2012, precum si increderea si determinarea pentru demararea pe mai departe a altor proiecte, care sa continue actiunea de rezolvare a problemelor comunitatii, de imbunatatire a calitatii vietii, de dezvoltare durabila a spatiului rural.
Proiectul IMPREUNA, CONTINUAM IMBUNATATIREA SERVICIILOR DE SANATATE IN COMUNA BOTOSANA, JUDETUL SUCEAVA reprezinta un exemplu de buna practica pentru viitorii solicitanti de proiecte care pot obtine sprijinul sponsorului ROMPETROL in urmatoarele licitatii de proiecte ce se vor organiza.

RAPORT REALIZAT DE:
Vasilcu Teodor Sergiu Radu - Coordonator proiect
Padurariu Cecilia - Consultant proiect

Postat in: Fara categorie
» Nici un comentariu

Impreuna pentru copiii bolnavi de cancer - Bucuresti

20 January 2014

Perioada raportata: 27 septembrie 2013 – 12 ianuarie 2014

Proiect implementat in cadrul centrului de oncologie pediatrica, Spital Fundeni, Bucuresti

Actiuni realizate:

· Informare si promovare:
· Analiza ofertelor de pret pentru echipamentele IT necesare dotarii sectiei de oncologie pediatrica si biroului de asistenta sociala din spital;
· Achizitionarea echipamentelor medicale, IT
· Dotarea sectiei de oncologie pediatrica si a biroului de asistenta sociala, punerea in functiune a echipamentelor si afisarea materialelor de promovare;
· Raportarea finala;
· Diseminarea rezultatelor si promovarea sponsorului.

REZULTATE OBTINUTE

· Informare si promovare;
· Diseminarea rezultatelor proiectului si promovarea sponsorului;

Responsabilii de proiect (Mitroi Alina – Asociatia P.A.V.E.L. si Conf. Monica Dragomir – Sef Sectie Oncologie Pediatrica – I.O.B.) au raspuns la solicitarile doamnelor Simona Tache (http://www.simonatache.ro/) si Oana Grecea (http://gandurisibucatareala.ro/) de a promova proiectul sustinut de Rompetrol in cadrul Institutului Oncologic Bucuresti. Au fost realizate 2 interviuri referitoare la proiect, in urma carora a aparut un articol media:
http://gandurisibucatareala.ro/ce-ti-ai-dori-pentru-un-copil-bolnav-de-c...

A fost conceput un comunicat de presa cu descrierea proiectului care a fost publicat pe paginile de promovare media ale asociatiei:
http://www.asociatiapavel.ro/evenimente.php?arhiva=1; https://www.facebook.com/media/set/?set=a.665994073430950.1073741919.106...

si alte site-uri de specialitate:
http://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-p-a-v-e-l-/rompetrol-sustine-d...
http://www.nonguvernamental.org/intersectorial/rompetrol-sustine-domeniu...

· Achizitionarea echipamentelor medicale, IT si cele de promovare a sponsorului;
· Dotarea sectiei de oncologie pediatrica si a biroului de asistenta sociala, punerea in functiune a echipamentelor si afisarea materialelor de promovare;

Sectia de oncologie pediatrica a Institutului Oncologic Bucuresti a fost dotata cu: 8 pompe de perfuzie pentru administrarea citostaticelor, 8 stative, 5 frigidere, 3 sisteme desktop/monitor. Biroul asistentului social a fost dotat cu: 1 notebook (cu auxiliare), 1 printer color (cu auxiliare), 1 aparat foto.

Colaborarea cu ROMPETROL ne-a dat ocazia sa ne exprimam si altfel sustinerea pentru cauza copilului bolnav de cancer in Romania, dincolo de programul nostru de lucru si orele petrecute la birou sau in saloanele micilor pacienti. Am simtit si am initiat un gest comun, noi – lucratorii din spital, alaturi de o companie privata din Romania care, prin angajatii sai, a oferit inca o speranta de viata in fata unei afectiuni pe care dovedim ca o putem invinge: boala oncologica. Proiectul nostru a decurs conform planificarii, atat timp cat nevoile identificate au fost reale, vii, iar oamenii care s-au implicat au inteles ca in spatele actiunilor lor sta imaginea unui copil dornic de viata.

Va multumim din suflet!

Mitroi Alina Maria
Asociatia P.A.V.E.L.

Postat in: Fara categorie
» Nici un comentariu

Parteneriatul Rompetrol - Hospice, o nouă șansă pentru pacienți

07 January 2014

Grupul Rompetrol, prin programul său naţional de responsabilitate socială – “Împreună pentru fiecare” a susţinut înființarea primului centru de stimulare multisenzoriala Snoezelen din București, ce acordă servicii de îngrijire paliativă pacienților cu boli amenințătoare de viață. Valoarea lucrărilor realizate cu sprijinul Rompetrol a fost de 100.000 RON.

“Oamenii, comunitățile au nevoi stringente, în creștere, iar implicarea Grupului Rompetrol izvorâște din nevoia de normalizare a societății în care trăim cu toții. Toate programele noastre de CSR și, acest proiect în mod special, ne aduc speranța că putem schimba lucrurile în bine. Continuăm să construim parteneriate cu autoritățile locale și alte grupuri co-interesate din comunitate, investim în sănătate și protecția mediului, tocmai pentru a sprijini societatea noastră”, declară Mihaela Ungar, Director Comunicare și Marketing al Grupului Rompetrol.

Proiectul implementat în perioada august – decembrie 2013 a presupus lucrări specializate de amenajare a 5 încăperi aferente centrului de stimulare multisenzorială – sală terapie, sală fizioterapie, grupuri sanitare adaptate persoanelor cu dizabilități, sală tratament.
Centrul funcționează în cadrul unității cu paturi construite de Fundație în sectorul 2, București și va avea ca beneficiari direcți cel putin 60 copii cu boli amenințătoare de viață în stadii avansate și dizabilități fizice severe.

“Serviciile medicale gratuite oferite de echipa Hospice, prin acest centru de stimulare, presupun evaluare medicală inițială și reevaluare periodică, control al simptomelor, manevre de nursing si kinetoterapie. În serviciile de stimulare multisenzorială vor fi implicați, ca beneficiari indirecți, aparținătorii pacienților care vor fi instruiți pentru a efectua exerciții de stimulare la domiciliu și vor participa la diversele etape ale terapiei - manevre de masaj, kinetoterapie, gimnastică adaptate specificului bolii și fiecărui pacient în parte. Anual, în cadrul centrului Snoezelen, vor fi organizate peste 300 de sesiuni de stimulare multisenzorială” - Alex Pădureanu, CEO Hospice Casa Speranței București.

Parteneriatul Grupul Rompetrol – Hospice Casa Speranței a vizat unul din cele 16 proiecte de CSR, din domeniul sănătate și protecția mediului, selectat pentru implementare în 2013, dintr-un total de 218 aplicații primite pe website-ul programului Împreună pentru fiecare. În București alte două proiecte de sănătate sunt în curs de finalizare, în cadrul Spitalului Victor Babeș – înființarea primului centru de servicii integrate medico-psihologice pentru pacienții cu HIV SIDA din România și în cadrul Institutului Fundeni – dotarea secției de onco-pediatrie (un proiect al asociației PAVEL).

Rompetrol este alături de Hospice și în alte proiecte de fundraising sau donații - din 2010, în stațiile Rompetrol din București și Brașov sunt amplasate cutii unde clienții pot contribui cu bani și sprijini activitatea Hospice. De asemenea în 2013 – a fost reabilitat cu sprijinul Rompetrol un centru secundar de îngrijire paliativă din București, iar în 2012 peste 50 de angajați ai companiei au participat la maratonul caritabil „1000 Balkan Charity Challenge” pentru a strânge fonduri și a susține cauza fundației.

Postat in: Fara categorie
» Nici un comentariu

Sustine serviciile medicale in satele Mera si Vistea

05 December 2013

In perioada 25-29 noiembrie, impreuna cu voluntarii recrutati de catre Fundatia Crestina Diakonia am reusit sa realizam urmatoarele progrese pentru cabinetul medical din satul Mera:
- am montat usile si geamurile termopan
- am montat faianta in cele doua puncte sanitare
- a fost achizitionat biroul pentru medic si asistenta medicala.

Intrucat pe parcursul lucrarilor s-a constatat ca gresia din sala de asteptare necesita a fi inlocuita, s-a decis achizitionarea acesteia in locul achizitionarii tencuielii decorative, respectandu-se totodata si limitele bugetare.

Mihaela Onea - Coordonator proiect

Postat in: Fara categorie
» Nici un comentariu

Sustine serviciile medicale in satele Mera si Vistea

26 November 2013

Saptamana trecuta, respectiv in perioada 18-22 noiembrie, am reusit sa demaram lucrarile propriu-zise de reabilitare si sa finalizam cea mai mare parte din achizitii. Astfel, au fost realizate urmatoarele activitati:

- a fost scoasa faianta si gresia din baia existenta, a fost ridicat un zid despartitor din gips carton
si a fost realizata o intrare separata, constituindu-se astfel doua puncte sanitare (unul pentru angajati si unul pentru pacienti);
- au fost montate tevile si scurgerile aferente instalatiilor sanitare in ambele puncte sanitare;
- a fost izolat cu polistiren peretele exterior al cabinetului;
- au fost achizitionate corpurile de iluminat si becurile halogene;
- a fost achizitonat un boiler de 15 l si alte accesorii pentru baie (capace pentru wc etc.)

Fotografiile ilustreaza aceste rezultate.

MIHAELA ONEA - coordinator proiect, Fundația Creștină Diakonia

Postat in: Fara categorie
» Nici un comentariu

AMENAJAREA CENTRULUI DE REABILITARE RESPIRATORIE din cadrul Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie Constanta

24 November 2013

1. Am terminat lucrarea de izolatie a acoperisului aferent salii de reabilitare.
2. A fost realizata compartimentarea salii de reabilitare, a bailor si cabinetului medical prin placi de rigips si izolare fonica si termica a peretilor despartitori cu vata minerala.
3. Am inceput lucrarile la amenajarea scarii de acces pentru pacienti catre sala de reabilitare.

Personalul mediu si superior angajat al spitalului a participat voluntar la activitatile de curatare si igienizare, de securizare a pacientilor internati pe sectia Pneumologie II pentru a nu fi afectati de lucrarile in derulare.

Personalul administrativ a urmarit in permanenta desfasurarea lucrarilor in interesul beneficiarului cu respectarea programarii lucrarilor. S-a remarcat derularea in bune conditii a lucrarilor de constructie, astfel incat dupa 2 luni de la primirea sponsorizarii de la Rompetrol, proiectul a inceput sa prinda contur.

Lucarea a primit avizul Directiei de Sanatate Judetene Constanta.

Coordonarea activităţilor proiectului a fost realizată de Dir. medical Dr. Elena Dantes, Dir Economic Vasile Iuliana, asistenta sefa Anca Rotariu si manager Dr. Erdin Borgazi.

Coordonator proiect - Dr Elena Dantes

Postat in: Fara categorie
» Nici un comentariu

Sustine serviciile medicale in satele Mera sau Vistea, jud. Cluj

18 November 2013

Saptamana trecuta s-au desfasurat urmatoarele activitati:

- achizitia geamurilor termopan pentru sala de tratament, sala de asteptare si baie
- achizitia laditei pentru lemne de foc
- achizitia usilor pentru baie, sala de asteptare, cabinetul medical si sala de tratament
- receptia aparaturii medicale : Holter TA-ABPM-05 si a tensiometrului
- receptia scaunelor pentru birou si sala de asteptare
- achizitia materialelor de constructie: dublu polistiren, panza abraziva, glet pentru plasa, profile pentru gips carton, placi gips carton, amorsa polistiren, polistiren extrudat, plasa pentru tencuiala, glet, gips pentru gips carton, tub silicon, coltare simple si coltare cu plasa, banda fibra sticla pentru gips carton, amorsa, vopsea lavabila si pigmenti,
- achizitie accesorii baie: suport prosop, suport hartie igienica, cuier baie, perie wc, lavoar, baterie lavoar, tevi, robinete, coturi, sifon,
- achizitie corpuri de iluminat, intrerupatoare

MIHAELA ONEA - coordinator proiect

Postat in: Fara categorie
» Nici un comentariu

Pages